Pod slovem zdravý životní styl se dá představit spousta věcí. Někdo si představí cvičení, jiný zdravé jídlo, ale hlavně je potřeba vědět, že je to něco co si musíme udržet dlouhodobě, nejlépe po celý život. Protože je všem určitě jasné, že krátkodobá změna nemá smysl. Tak se pojďme podívat jak nato.
 relaxace u krbu
1.     Pevné nervy
Když se rozhodnu něco změnit, tak nesmím polevit. I když to někdy bude těžké, budu to chtít vzdát, bude mě něco bolet a bůh ví co ještě, tak se NEVZDÁM. Půjdu si za svým cílem, protože mi věřte, že až dosáhnete toho, co chcete, tak na sebe budete pyšní.
Takže první rada je vědět čeho chci dosáhnout a za tím si jít za každou cenu.
 
2.     Pohyb
Slovo POHYB neznamená, že musíte začít každý den běhat 15 km nebo snad trávit hodiny v posilovně. Úplně postačí, když zkusíte zařadit více chůze, což je mimochodem nejpřirozenější pohyb pro naše tělo. Pro začátek by stálo za to vynechat používání auta či autobusu a chodit do práce nebo do školy třeba pěšky nebo na kole. Což má další bonus, že budete šetřit životní prostředí. A pro začátečníky bych doporučila pořídit si nějaké FITNESS HODINKY/NÁRAMEK a každý den nachodit minimálně 10 000 kroků, což je doporučená hodnota odborníky.
Takže za druhé, nemusím trávit hodiny v posilovně, úplně postačí přirozený a hlavně pravidelný pohyb.
 čínka a ovoce
3.     Strava
Hned na začátek je třeba říct, že NESMÍTE hladovět, protože pak vás budou honit chutě na nezdravá věci.
Jak mám upravit svůj jídelníček:
·    Začít jíst pravidelně = zhruba tak po 2 až 3 hodinách, a tak 5krát denně, ale menší porce
·    Nepřejídat se
·    Omezit cukry a slazené limonády
·    Zařadit do každého jídla zeleninu, protože vás to zasytí na delší dobu a dodá vám různé vitamíny
·    Ke svačinkám, nebo když vás bude honit mlsná tak si dejte nějaké ovoce
·    Omezit tuky, které obsahují nasycené mastné kyseliny (sušenky, paštiky, tučné maso, uzeniny)
·    Naopak zařadit tuky, které obsahují nenasycené mastné kyseliny (avokádo, ořechy, ryby, olivový olej)
 
Takže za třetí, jíst pravidelně, zařadit více ovoce, zeleniny a zdravé tuky, ale s těmi to také nepřehánět.
 
4.       Odpočinek
Dokázat si pořádně odpočinout je umění. Vlézt si do postele s knížkou, kouknout se na film, zacvičit si Jógu nebo si zameditovat. Možností je spoustu, jen si vybrat, která vám bude vyhovovat.
 
Takže za čtvrté, nezapomínat na odpočinek.

Jak začít žít zdravěji
Ohodnoťte příspěvek